Er komt daarbovenop een toegenomen parkeerdruk bij evenementen in de Centrale, Ovaki filmclub en de Kopergietery. Want wie langs de Ham binnenrijdt kan niet meer uitwijken naar parkeerplaatsen in naburige straten, de parkeerplaatsen in de Ham zullen zeer snel ingenomen zijn. Bezoekers zowel als bewoners eindigen dan via de Kraankinderstraat aan …. de Dampoort. Ook hier ligt de remedie aan de basis van extra kwalen.
Extra informatie van een buurtbewoner :
” Daarnaast zal de impact op de parkeerdruk zeer groot zijn, maar het zoekproces naar een parkeerplaats zal daar bovenop nog extreem vervelend worden ook, waarbij telkens weer langs de ring zal moeten gepasseerd worden.
Ook komen er in het begin van de Ham het komende jaar ongeveer 80 wooneenheden bij (ontwikkeling Caan), weliswaar deels met parking, maar toch zal dit ongetwijfeld geen positief effect hebben op de parkeerplaatsen in dat stuk. In de vergunning van het project staat weliswaar dat, van de 49 voorziene parkeerplaatsen, er 7 aan buurtbewoners (extern aan project) moeten verhuurd worden, lovenswaardig, maar er staat niet bij hoe dit zal gecontroleerd worden, en er is ook geen enkel proces dat dit ooit kan toetsen. Toen ik contact opnam met de promotor werd mij verteld dat ze sowieso voorrang geven aan eigenaars van appartementen in het project.
Voor ons is het parkeerprobleem zeer problematisch aangezien parking zeer belangrijk is voor onze zaak.”